وبلاگ - آخرین اخبار
nasbe roshoyi payedar

آموزش نصب روشویی پایه دار

نحوه نصب روشویی پایه دار یکی از مسائلی است که بسیاری مایل هستند خودشان در خانه انجام دهند. استفاده از این مدل از روشویی ها از قدیم رایج بوده است، اگر قصد دارید از روشویی دیواری ساده استفاده کنید ولی لوله های آب شما روی کار هستند پیشنهاد می کنیم از روشویی پایه دار استفاده کنید زیرا ستونی که در زیر آن بعنوان پایه قرار دارد این امکان را برای شما فراهم می کند لوله ها و خروجی ها را داخل پایه آن قرار دهید بنابراین فضای سرویس بهداشتی شما مرتب و زیبا به چشم بیاید. در این بخش به آموزش نصب روشویی پاره دار می پردازیم.

در این بخش می خوانید:

نحوه نصب روشویی پایه دار

برای نصب روشویی پایه دار ابتدا باید بدانید که چه کسانی می خواهند از این رو شویی استفاده کنند و چه مقدار فضایی برای وصل کردن در اختیار دارید. با توجه به تنوع بالا و مدل های جدیدی که در بازار موجود است و با توجه به نکات گفته شده که در زمان خرید باید در نظر بگیرید، داشتن یک انتخاب صحیح که ویژگی های عنوان شده را دارا باشد و همچنین دکوراسیون فضای مورد نظرتان را زیباتر نماید ، کمی مشکل است.

"آموزش

نصب روشویی پایه دار برای کسانی که در این کار تجربه دارند کار راحتی محسوب می شود ولی اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید، بهتر است یک لوله کش که در انجام این کار به اندازه کافی تجربه دارد استفاده کنید. هزینه نصب روشویی پایه دار بالا نیست و نصاب سینک دستشویی می تواند به سادگی کار نصب کردن آن و متعلقات را انجام دهد. ناگفته نماند همیشه تجارب جدید خوشاید هستند و اغلب مردم در تعطیلات تصمیم می گیرند خود کارهای خدماتی منزل را انجام دهند. در این مطلب طریقه نصب آن را آموزش می دهیم.

مراحل نصب

در گام نخست قسمتی که شیر آب قرار می گیرد را از روی روشویی خارج کنید. بدین منظور به وسیله یک چکش نوک تیز به آرامی به محل مورد نظر ضربه بزنید البته مراقب باشید از سمت روی محصول ضربه بزنید که لعاب اطراف آن آسیب نبیند.

  • شیرآلات و قسمتی از سیفون که به قرار است به سینک متصل شود را نصب کنید.
  • برای جلوگیری از آسیب به روشویی در مراحل نصب بهتر است یک پارچه نرم و یا کارتن ضخیم را زیر محصول قرار دهیم.
  • روشویی را روی پایه آن قرار دهید و سطح آن را تراز کنید.
  • محل قرارگیری پیچ های روشویی را بر روی دیوار علامت بگذارید
  • با مته متناسب با پیچ ها و محل علامت‌گذاری شده را سوراخ کنید.
  • رول‏پلاک و پیچ های دو سر حدیده را در سوراخ ها محکم کنید.
  • روشویی را روی پیچ ها قرار دهید.
  • واشر مناسب با آن را روی پیچ ها قرار دهید.
  • پایه را زیر روشویی قرار دهید.
  • پیچ ها را محکم کنید.
  • دیگر اتصالات سیفون را متصل کرده و لوله انتهای آن را وارد لوله فاضلاب روی دیوار کنید.
  • شیرهای آب سرد و گرم را به شیرهای روی دیوار وصل کنید و سپس آنها را باز کرده تا از عملکرد درست محصول اطمینان حاصل کنید

"<yoastmark

آموزش نصب روشویی پایه دار

ارتفاع مناسب را برای نصب روشویی پایه دار در نظر بگیرید. روشویی هایی با مدل های مختلفی در بازار موجود می باشد که از لحاظ ظاهری با هم تفاوت دارند.نحوه نصب روشویی با توجه به مدل ظاهری و تک پایه یا دو پایه بودن شیر آب کمی متفاوت است اما به طور کلی برای نصب روشویی باید محل نصب پیچ هابه طور کامل تراز و افقی باشد. اندازه گیری ارتفاع و محل پیچ ها بسیاراهمیت دارد. نقاط علامت گذاری شده را با استفاده از مته یا درل سوراخ کرده، پیچ و رول پلاک کنید.

در مرحله بعد روشویی را روی قسمتی که رول پلاک کرده اید بگذارید و پیچ ها را محکم کنید. پایه روشویی را در قسمت معین شده قرار دهید. این قسمت روی دیوار یا روشویی پیچ نمی شود و برای محکم کاری زیر روشویی قرار می گیرد. قرار گیری مناسب و درست روشویی روی پایه خیلی مهم است.

نصب روشویی و لوازم جانبی آن را با وصل کردن شیر آلات و سیفون ادامه دهید. بدنه اصلی سیفون های روشویی تقریبا دارای سیستم مشخصی هستند. اما برندهای مختلف روشویی، سیستم سیفون و در نصب آن نیز تخصص دارند و می توانند شما را راهنمایی کنند. نصب روشویی پایه دار، شیر آلات و سیفون برای افرادی که در زمینه لوله کشی اطلاعاتی ندارند، بسیار مشکل خواهد بود.

لوله های فاضلاب را به لوله کشی فاضلاب روی دیوار وصل کنید. اتصالات شیر آب سرد و گرم را نیز به شیرهای آب ساختمان در محل مورد نظر وصل کنید. در اتصال شیر آلات دقت بیشتری به خرج دهید تا در آینده با مشکل چکه و نشتی روبرو نشوید پس از اتصال کامل ، با باز کردن شیر آب از صحت کارکرد خود اطمینان حاصل کنید.

نصب صحیح روشویی پایه دار

روشویی که در دو نوع پایه دار و بدون پایه (دیواری) می باشد از قسمتهای مهم در هر خانه‌ای میباشد که با توجه به استفاده و کاربردی که دارد، انواع متنوعی داشته و می تواند در بخش‌های مختلفی استفاده شود. در این مقاله به روش صحیح نصب روشویی پایه دار می پردازیم. در صورتی که قصد خرید و نصب روشویی را دارید، ابتدا به فاکتور هایی باید توجه داشته باشید و تعیین کنید بنا به نوع و موارد مصرفی در کدام قسمت از منزل و سرویس بهداشتی نصب می گردد در واقع یکی از مهمترین فاکتورها که در خرید روشویی باید مورد توجه قرار دهید، نصب روشویی در فضای مورد نظر و اندازه فضایتان است روشویی را برای دستشویی اصلی یا اتاق مستر و یا برای حمام می خواهید نصب کنید. به دلیل تنوع زیاد روشوئی ها در بازار ممکن است روش نصب متفاوتی هم وجود داشته باشد ولی در حالت کلی مراحل نصب به شکل زیر می باشد:

نصب روشویی پایه دار

مراحل نصب صحیح روشویی پایه دار به چه شکلی می باشد؟

برای شروع نصب باید محل نصب شیر آب را ( با توجه به تک پایه و یا دو پایه بودن ) از روی روشویی خارج کرده و برای انجام این کار بوسیله یک چکش نوک تیز به آرامی از روی روشویی به محل تعبیه شده ضربه بزنید. با چکش طوری ضربه بزنید که از روی کار باشد تا لعاب اطراف سوراخ آسیب نبیند، سپس شیرآلات و قسمتی از سیفون که به سینک متصل می شود را نصب کنید.

چه نکات برای نصب روشویی پایه دار باید رعایت گردد ؟

برای اینکه طی انجام مراحل نصب روشویی پایه دار آسیب به روشویی نرسد بهتر است که از یک وسیله ای مثل پارچه نرم و ضخیم و یا کارتن مقوایی در زیر روشویی استفاده گردد تا زیبایی آن بی مورد باشد.

ضمن رعایت نکته ذکر شده ، روشویی را روی پایه آن قرار داده و سطح روشویی را با دقت تراز کرده و محل قرار گرفتن پیچ های روشویی روی دیوار مورد نظر بدرستی علامتگذاری گردد.

در مرحله بعد روشویی و پایه را بردارید و محل علامت‌گذاری شده را با مته مناسب و هم اندازه با پیچ های روشویی سوراخ کنید. رول‏پلاک و پیچ های دو سر حدیده را در سوراخ ها محکم کرده و روشویی را روی پیچ ها قرار دهید.

واشر مختص به آن را روی پیچ ها قرار داده و پایه را زیر روشویی گذاشته و پیچ ها بدرستی در محل خود محکم گردد.

در آخر اتصالات باقی مانده را وصل کرده و لوله فاضلاب روشویی را وارد دریچه فاضلاب روی دیوار کنید ، اکنون روشویی به درستی در محل خود نصب شده است.

برای داشتن عملکرد درست چه روشی برای نصب مناسب می باشد ؟

نکاتی برای داشتن بهترین نتیجه باید رعایت گردد که در اینجا به برخی نکات مهم اشاره می کنیم : شیرهای آب سرد و گرم را به شیرهای روی دیوار وصل کرده و سپس آنها را باز کنید تا از عملکرد درست محصول مطمئن گردید ، ابتدا باید شیرهای پیسوار سرد و گرم را در محل مورد نظر نصب کنید و بعد روشوئی را در محل مورد نظر قرار داده و جاهایی که روشوئی را به دیوار متصل می کند را علامت گذاری کنید و آنها را با دریل سوراخ کرده و با استفاده از بست روشوئی (بست روکا) روشوئی را به دیوار متصل می کنیم. دقت کنید تا روشوئی به صورت تراز نصب گردد. در اغلب روشوئی ها به دلیل سختی محل نصب و نبودن فضای کافی برای کار کردن با ابزار ، بعد از نصب روشوئی نمی توان شیر و سیفون کاسه روشوئی را نصب کرد و قبل از نصب روشوئی به دیوار سیفون و شیر را روی روشوئی نصب می کنیم و بعد از انجام این مراحل روشویی را نصب می کنیم .

نکته مهم در نصب روشوئی های پایه دار ساده (چینی شکل، غیر کابینتی) این می باشد که کاسه روشوئی را به طرز صحیح و محکم به دیوار مهار کرده و کاسه روشوئی به طور کامل و دقیق بر روی پایه قرار بگیرد تا عدم تراز بودن و عدم نصب صحیح باعث خرابی یا شکستگی نگردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شش =