وبلاگ - آخرین اخبار
نکات طلایی برای راهنمای خرید کولر گازی در تابستان

نکات طلایی برای راهنمای خرید کولر گازی در تابستان

در روزهای گرم تابستان وقتی به خانه می آییم، هیچ‌چیز بیشتر از یک کولر گازی و هوای خنک نمی‌تواند خستگی را از تن ما بیرون آورد. همین که روی مبل بنشینید و از خنک شدن محیط خانه لذت ببرید. اما چگونه؟ چه نوع کولرگازی بخرید؟ به چه نکاتی باید توجه کنید؟ چه فاکتورهایی را باید در خرید کولرگازی در نظر داشت؟ بر اساس محبوبیت کولر گازی افراد زیادی می خواهند کولرهای گازی بخرند اما با وجود مدل ها و برندهای مختلف بازار اگر اطلاعات کافی در این زمینه را نداشته باشند ممکن است در هنگام خرید کولر گازی دچار سردرگمی شوند. بنابراین، می بایست قبل از اینکه وارد بازار شوید اطلاعاتی در مورد راهنمای خرید و نصب کولر گازی کسب کنید تا بتوانید یک خرید به صرفه و عالی داشته باشید. به همین منظور به نکات طلایی که ما گردآوری کردیم توجه داشته باشید. در این مقاله با نکات طلایی برای راهنمای خرید کولر گازی در تابستان آشنا می شوید تا بتوانید خریدی رضایت بخش داشته باشید.

راهنمای خرید کولر گازی

در گام اول شما باید با انواع مدل های مختلف کولر گازی های موجود در بازار آشنا شوید.

کولر گازی پنجره ای

از اولین کولرگازی های بازار می توان به کولرگازی های پنجره ای اشاره کرد. در کولرگازی های پنجره ای کمپرسور و فن در یک پک قرار دارد. همانطور که از اسم ان پیدا است، در هنگام خرید کولرگازی پنجره ای فقط باید به ابعاد پنجره توجه داشته باشید. اصولا کولرگازی پنجره ای ریموت کنترل ندارد و کمی هم کمپرسور آن در هنگام کار کردن صدا می دهد. علاوه بر این، نسبت به سایر کولرگازی ها مصرف بالاتری دارند.

راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل اصولا برای فضاهای کوچک ۲۰ الی ۳۰ متر مربع کاربرد دارد. این کولرگازی ها به کولرگازی های قابل حمل معروف هستند چون که نیاز به نصب و وسایل خاصی ندارد و فقط یک لوله خرطومی به پشت آن وصل می شود.

کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده معمولا در سالن ها بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. کولرگازی ایستاده بر خلاف کولرگازی پرتابل دو تکه هستند یعنی واحد خارجی نیز دارند. پنل اصلی آن بر روی زمین اما کندانسور آنها باید در بیرون از محل نصب گردد.

کولر گازی اسپیلت

کولر گازی اسپلیت دارای دو قسمت است که یک قسمت داخل اتاق و دیگری خارج از آن نصب می گردد. کولرگازی اسپیلت فضای کمتری را نسبت به سایر کولرگازی ها اشغال می کند. اصولا این کولرگازی ها بر روی دیوار نصب می گردند. در مقایسه با سار کولرگازی ها، کم صدا ترین کولرگازی به شمار می روند.

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت نوعی از کولر گازی دو تکه و یا اسپلیت می باشد که به جای اینکه در هر فضا یک پنل داشته باشد توسط کانال کشی و پنل داکت اسپلیت مرکزی هوا دهی بین فضا های مختف تقسیم می شود و داکت اسپلیت کاملا داخل کار نصب می شود و شما پنل آن را در خانه مشاهده نمی کنید برای تعمیر داکت اسپلیت و یا سرویس داکت اسپلیت می توانید به صفحه آن که لینک داده شده رجوع کنید.

پنل کولرگازی

بعد از نصب، تنها چیزی که شما در خانه و دفتر خود مشاهده می کنید پنل کولرگازی است. پس قطعا زیبایی و طراحی آن برای شما حائز اهمیت است.

کولرگازی چندهزار خریداری کنیم؟

با توجه به مساحت خانه و نیاز خودتان باید این موضوع را در نظر داشته باشید تا از خرید خود راضی باشید.

ظرفیت BTU/h مساحت (مترمربع)
۱۰۰۰۰ ۳۰-۳۶
۱۲۰۰۰ ۳۷ -۴۰
۱۶۰۰۰ ۶۰-۷۰
۱۸۰۰۰ ۷۵-۸۰
۲۴۰۰۰ ۱۱۰-۱۴۰
۲۸۰۰۰ ۱۷۰-۲۰۰

هر چه که رفت و آمد در محیط بیشتر باشد باید کولرگازی با ظرفیت های بالاتر را انتخاب کرد. در مناطق جنوبی و با آب هوای گرم نیز باید کولرگازی با ظرفیت های بالاتر را انتخاب کرد. هرچقدر تعداد افراد در محیط بیشتر باشد باید به ازای هر نفر ۶۰۰BTU باید کولرگازی با ظرفیت های بالاتر را انتخاب کرد. اگر محیط شما به شدت آفتابگیر باشد باید میزان ۱۰۰۰BTU به ظرفیت فعلی کولرگازی شما اضافه گردد تا دمای مطلوبی را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر ارتفاع سقف محیط از حد معمول بیشتر باشد باید کولرگازی با ظرفیت های بالاتر را انتخاب کرد.

خرید کولرگازی

خرید کولرگازی

چه تعداد کولرگازی نیاز داریم؟

پاسخ این سوال را خوب است از یک کارشناس کولرگازی بگیرید. زیرا مثلا یک کولرگازی ظرفیت بالا می خرید و آن شکل که انتظار دارید نتیجه مطلوبی نمی گیرید و بعدا متوجه می شوید شاید دو کولر با ظرفیت‌های پایین‌تر می‌توانست بهتر پاسخگوی نیازتان باشد. همین طور عکس این اتفاق هم شاید بیفتد.

نوع کمپرسور کولرگازی

در بازار انواع مختلفی از کمپرسور وجود دارد:

  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور روتاری
  • کمپرسور اسکرول

در میان این سه نوع کمپرسور، کمپرسور اسکرول (scroll) بهترین کمپرسور کولر گازی است که بهترین عملکرد را نسبت به کمپرسورهای روتاری و پیستونی دارند ولی خیلی کمتر استفاده می شوند و کمپرسور روتاری جزو پرکاربردترین کمپرسورهای کولر گازی می باشد.

کولر گازی اینورتر یا معمولی

کولرگازی که دارای اینورتر است کمپرسور را خاموش نمی کند بلکه دور موتور دستگاه را کاهش می دهد ولی کولرگازی که اینورتر ندارد کمپرسور را خاموش می کند. قیمت کولرگازی که دارای اینورتر است هزینه بالاتری دارد اما مصرف انرژی کمتری دارد. هوای سرد مطلوب تری نسبت به کولرگازی معمولی دارد.

میزان برق مصرفی کولر گازی

در مورد نوع برق مصرفی و در مورد نحوه تامین برق مورد نیاز کولرتان حتما تحقیق کنید.

سطح انرژی کولر گازی

سطح انرژی کولر گازی به معنای میزان بهره‌وری انرژي الکتریکی است تا بفهمیم کولرگازی ما چه مقدار از انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل می‌کند. این امر در مصرف برق و هزینه ای که برای برق می خواهید بپردازید موثر است.

پرتاب باد کولر گازی

هرچه میزان پرتاب باد کولر گازی بیشتر باشید قطعا آن کولرگازی بهتر است.

میزان صدای کولر گازی

هرچه میزان عدد دسی‌بل (db) روی کولرگازی کمتر باشد قطعا آن کولرگازی صدای کمتری دارد.

فروشگاه کولرگازی خرید کولرگازی

فروشگاه کولرگازی خرید کولرگازی

کولرگازی با گارانتی یا بدون گارانتی

کولرگازی های بدون گارانتی خرج زیادی را از همان ابتدای نصب و سپس سرویس دوره ای برایتان می تراشند. پس حتما کولرگازی با گارانتی تهیه کنید.

برند کولر گازی

امروزه پرفروش ترین کولرگازی ها از برندهای سامسونگ، ال جی، اجنرال، جنرال و گری است.

نوع کلاس آب وهوایی کولرگازی

در خصوص کولرگازی سه کلاس آب و هوایی معتدل (T۱)، خنک (T۲) و گرمسیری (T۳) داریم. با توجه به منطقه مورد نظر خود آن را انتخاب کنید.

بهترین کولر گازی

در گذشته اکثر مردم برای سرمایش منزل خود از وسیله ای به نام کولر گازی استفاده می کردند. اما امروزه با مدرنیته شدن و پیشرفت تکنولوژی اغلب مردم دیگر از کولر گازی استفاده می کنند. می دانیم که شما عزیزان به دنبال خرید و پیدا کردن بهترین کولر گازی هستید. سوالاتی که در حال حاضر در ذهن شما عزیزان می باشد به اینصورت است. بهترین کولر گازی از کدام برند می باشد؟ بهترین کولر گازی که قیمت مناسب هم داشته باشد کدام برند است؟ اما قبل از اینکه شما توجه به برند داشته باشید، خیلی از فاکتورها برای بهترین کولر گازی وجود دارد. قبل از هر چیزی شما باید با انواع گوناگون کولر گازی و موارد و فاکتورهایی که در انتخاب بهترین کولر گازی موثر می باشد آشنا باشید. برای انتخاب بهترین کولر گازی حداقل باید این مطلب را به طور کامل مطالعه بفرمایید.

چگونه بهترین کولر گازی را انتخاب کنیم؟

انتخاب کولر گازی خیلی مشکل تر از گذشته شده است. سخت شدن انتخاب بهترین کولر گازی با قیمت مناسب به دلیل روی کار آمدن انواع برند ها در مدل های گوناگون می باشد. اما ما با معرفی یکسری ملاک های مهم برای انتخاب بهترین کولر گازی کار شما را آسان می کنیم. شما بعد از خواندن این مطلب به احتمال زیاد می توانید بهترین کولر گازی خود را انتخاب کنید.

• یکی از موارد خیلی مهم که در انتخاب کولر گازی شما نقش دارد، متراژ مکان مورد نظر شما می باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که BTU و یا همان قدرت خنک کنندگی هر کولر گازی متفاوت از هم می باشد. با توجه به متراژ قدرت مناسب کولر گازی را مشخص می کنیم. به طور مثال: برای یک خانه ی 60 متری کولر گازی با قدرت 8000 مناسب می باشد. یا برای خانه ای با متراژ 200 متر قدرت 16000 کافی می باشد. سوالی که شاید تا الان برای شما پیش آمده درباره ی مدل های گوناگون کولر گازی باشد.

خرید اسپلیت

خرید اسپلیت

• از دیگر مواردی که شما برای انتخاب بهترین کولر گازی باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید، انواع گوناگون کولر گازی می باشد. کولر گازی دارای 4 نوع متفاوت می باشد. 1. کولر گازی اسپلیت: کولر گازی اسپلیت نوعی از کولر گازی می باشد که باید برای آن دو مکان برای آن در نظر گرفت. یکی برای دستگاه ایی که داخل منزل شما نصب می شود. قسمت دیگری از آن باید در فضای بیرون از منزل مانن بالکن قرار بگیرد. این دسته از کولر گاری مناسب می باشد اما فضای بیشتری را نسبت به مدل پنجره ای و.. می گیرد. 2. کولر گازی پنجره ای: این نوع از کولر گازی معمولا برای مکان های طراحی شده که فضای کوچکی دارد. مانند: خنک کردن یک اتاق کوچک. تمامی قطعات این کولر گازی در یک جعبه ای داخل آن قرار دارد. هوای خنک این کولر گازی از داخل آن بیرون می آید. قسمت خارجی آن هم هوای گرم را خارج می کند. 3. کولر گازی پرتابل: به چه کولر گازی پرتابل گفته می شود؟ کولر گازی که قابل حمل باشد را پرتابل می گویند. این کولر گازی ها به نسبت کولر گازی اسپلیت فضای کمتری را خواهد گرفت. اما صدایی که ایجاد می کند زیاد می باشد. با همه ی این موضوعات باید در نظر داشت که قدرت خنک کردن آن به نسبت بیشتر می باشد. 4. کولر گازی ایستاده: کاربرد این کولر گازی ها با بقیه ی مدل ها متفاوت می باشد. این کولر گازی ها بیشتر در اماکن عمومی قابل استفاده می باشند. عده ای هم هستند امکان استفاده ی کولر گازی اسپلیت و یا مدل دیگری را ندارند. پس برای منزل خود از این مدل استفاده می کنند. قدرت خنک کنندگی آن ها بسیار زیاد می باشد چرا که برای اماکن عمومی تعبیه شده. • از موارد دیگری که زمان انتخاب بهترین کولر گازی به آن توجه زیادی می شود. مقدار مصرف انرژی آن می باشد. به طور کلی کولر گازی ها به دو دسته ی اینورتر و غیر اینورتر تقسیم می شوند. کولر گازی هایی با مصرف انرژی کم و بالعکس. تکنولوژی ایی که در کولر گازی های اینورتر به کار رفته است باعث پایین آمدن مصرف انرژی و درنهایت کم شدن هزینه ی قبض ها می شود.

• شرایط آب و هوای منطقه ای که شما عزیزان در آن جا سکونت دارید بسیار تاثیر گذار در انتخاب بهترین کولر گازی را دارد. به طور مثال کولر گازی با قدرتی که در شمال کشور جواب می دهد. قطعا همان در مناطق جنوبی نمی تواند به خوبی آن جواب دهد. و باید کولر گازی انتخاب شود که سیستم آن متناسب با آن شرایط آب و هوایی باشد.

• از مواردی دیگری که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد کمپرسور کولر گازی می باشد. کمپرسور مانند قلب کولر گازی می باشد. اما تجزیه و تحلیل انواع کمپرسورها کار تخصصی می باشد. در هر صورت ما در اینجا انواع کمپرسورها را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

• انواع کمپرسور

1. کمپرسور پیستونی 2. کمپرسور روتاری 3. کمپرسور اسکرول تمامی این نوع از کمپرسورها یک حجمی از گاز درون کولر گازی را فشرده می کنند. مدل دیگری از کمپرسورها موجود می باشد که در اینجا ما به شما عزیزان پر مصرف ترین آن ها را معرفی کردیم. اما سوالی که مطمئن هستم در حال حاضر شما را گیج کرده این می باشد که کدام نوع از کمپرسور بهترین می باشد؟ به دلیل تخصصی بودن بحث کمپرسور ها در اینجا نتایج کلی را در اختیار شما قرار می دهیم. بهترین کمپرسور اسکرول می باشد. زیرا بهترین عملکرد را نسبت به 2 کمپرسور دیگر داشته. اما به دلایلی این کمپرسورکمتر مورد استفاده قرار می گیرد. و پر کاربردترین کمپرسور ها روتاری می باشد. حال بعد از توضیحات در مورد یکسری از فاکتورها ی مهم برای انتخاب بهترین کولر گازی می خواهیم برترین و پر فروش ترین برند های کولر گازی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

نکات خرید کولرگازی

نکات خرید کولرگازی

بهترین کولر گازی های بازار

کولر گازی اجنرال OGENERAL

یکی ار برندهایی که از چند جهات درصدر جدول قرار می گیرد، برند پر فروش اجنرال می باشد. این برند در جهان بسیار شناخته شده می باشد. چرا که از لحاظ رده ی انرژی بالایش شناخته شده در سطح جهان می باشد. از ویژگی های مناسب دیگر این برند صدای کم موتور آن می باشد. ضمنا یکی از کولر گازی هایی می باشد که قطعات آن استحکام بالایی دارد. مدل های بسیار متنوعی دارد که متناسب با هر موقعیت آب هوایی و به خصوص مناطق گرمسیری می باشد. جدید ترین مدل کولر گازی اجنرال ASGS 12 LFCA با توان 12000 دارای برد اینورتر A+++ می باشد.

کولر گازی جنرال GENERAL

کولر گازی جنرال در جدول رده بندی نفر دوم قرار می گیرد. هم از لحاظ فروش و هم کیفیت و قدرت. موتورهای کولر گازی جنرال از موتور توشیبا ساخت کشور تایلند می باشد. یکی از معیارهایی که باعث پر فروش شدن آن شده است قیمت مناسب و پایین آن می باشد. شما برای سرویس و نصب کولر گازی و یا تعمیر کولر گازی جنرال باید به افراد متخصص مراجعه کنید.

کولرگازی ال جی

بعد از دو برندی که معرفی شد کولر گازی ال جی از پر فروش ترین و بهترین برند محسوب می شود. این برند عرضه کننده نسل جدیدی از کولرگازی های اینورتر می باشد. به میزان چشمگیری توانستند درصد انرژی مصرفی را کاهش دهند. زمانی که این برند را خریداری می کنید از کیفیت آن تضمینی اطمینان داشته باشید. کولرهای اسپلیت ال جی دارای موتور بسیار قدرتمندی بوده با مصرف انرژی کم. جدید ترین مدل کولر گازی ال جی NT186SK1 می باشد. توان این کولر گازی در این مدل جدید 18000 می باشد. در نظر داشته باشید که برای عملکرد بهتر باید به شارژ کولر گازی ال جی توجه کنید.

کولر گازی سامسونگ

برند سامسونگ یکی ازبزرگترین شرکت های کره ی جنوبی و چند ملیتی می باشد. این شرکت دارای تعداد زیادی شرکت های تابع و زیر مجموعه می باشد. از دلایل موفقیت این برند در عرصه ی فروش و رضایت مشتری پیش رفتن همگام سامسونگ با تکنولوژی می باشد. تنوع بالای محصولات سامسونگ به ویژه در کولرهای گازی و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی موجب استقبال بالای بازار ایران از این برند شده است. باید به این نکته توجه داشته باشید به دلیل تنوع زیاد مدل ها در برند سامسونگ نصب کولر گازی سامسونگ و یا تعمیر، شارژ کولر گازی سامسونگ از جمله کارهای تخصصی می باشد که باید برای انجام آن ها به افراد متخصص و دوره دیده مراجعه کنید. یکی از شرکت های به نام و متخصص برای انجام این امور تیم تخصصی سرویسکاران می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 2 =