وبلاگ - آخرین اخبار
روش اتصال سیم تلفن ثابت و سانترال به پریز سوکتی

روش اتصال سیم تلفن ثابت و سانترال به پریز سوکتی

در این مقاله می خواهیم روش اتصال سیم تلفن به پریز سوکتی را آموزش دهیم ، تلفن ها مختلف از نظر سیم بندی پریز تلفن در اینجا بررسی می گردد. معمولا پریز های تلفن سوکتی دارای 4 رشته سیم یا اصطلاحا دو زوج سیم هستند که از سوکت مادگی بیرون آمده و روی پایه پریز تلفن زیر پیچ ها مهار شده اند. اکنون برای اتصال یک خط تلفن شهری یا داخلی سانترال چگونه باید این سیم کشی را در پریز تلفن ببندیم که به توضیح و بررسی آن می پردازیم.

به طور معمول خطوط شهری و خطوط تلفن داخلی سانترال معمولی دارای یک زوج سیم برای انتقال بوق می باشند و همیشه این دو رشته سیم روی دو سیم مرکز پریز تلفن سوکتی بسته می شوند. تلفن های داخلی دیجیتال هم به همین صورت بوده و تنها از یک زوج سیم برای انتقال بوق و دیتا استفاده می گردد که این تلفن ها هم روی زوج سیم مرکزی پریز تلفن بسته می شوند و فرایند انتقال را انجام می دهند.

پریز تلفن سوکتی معمولا دارای چهار رشته سیم یا دو زوج سیم می باشد (که دو رشته سیم میانی معمولا به رنگ های سبز و قرمز می باشند و برای اتصال تلفن های معمولی (آنالوگ) مورد استفاده قرار می گیرند و دو رشته سیم کناری که معمولا به رنگ های زرد و مشکی بوده و برای انتقال دیتای تلفن هایبرید مورد استفاده قرار می گیرند. ) در صورتی که پریز های تلفن قدیمی تنها یک زوج سیم به آن ها متصل می گردد که این زوج سیم همان زوج سیم میانی پریز تلفن سوکتی می باشد. این سیم کشی ها طبق استفاده از گوشی تلفن و دستگاه سانترال نحوه سیم بندی پریز تلفن متفاوت بوده که هر کدام از این حالات را توضیح می دهیم.

سیم تلفن ثابت و سانترال

سیم تلفن ثابت و سانترال

در تلفن ثابت و آنالوگ سانترال سیم بندی به چه صورت انجام می شود ؟

در تلفن های ثابت و سانترال ، زوج سیم های میانی پریز سوکتی که عمدتا به رنگ قرمز و سبز می باشند و در پریز های ماژولار تلفن با شماره 2 و 3 نام گرفته اند برای انتقال بوق تلفن استفاده می گردند. سیم های خط شهری تلفن ثابت و داخلی معمولی (آنالوگ) سانترال به این شکل سیم بندی روی پریز تلفن برای آن ها انجام می گردد. با اتصال سیم تلفن آمده از مخابرات یا دستگاه سانترال به دو رشته سیم میانی پریز و اتصال آن با دو پین میانی گوشی تلفن از طریق سیم گوشی، ارتباط برقرار می گردد و قابل استفاده می باشد .

سیم بندی در تلفن های سانترال هایبریدی به چه صورت می باشند ؟

در تلفن های سانترال هایبریدی برای سیم بندی داخلی ، غیر از زوج سیم بوق که وظیفه انتقال صدا را عهده دار می باشد ، زوج سیم دیتا نیز برای انتقال سیگنال های دیتا مانند وضعیت نمایش خطوط شهری روی کلید DSS یا قابلیت BLF کلید های کناری مورد استفاده قرار می گیرد. با این شرایط نحوه سیم بندی تلفن به پریز سوکتی تلفن به این شکل بوده که زوج سیم میانی انتقال یافته از جک داخلی دستگاه سانترال به دو پین 2 و 3 (قرمز و سبز) و دو سیم کناری جک داخلی سانترال به دو پین 1 و 4 (زرد و مشکی) بسته می شوند.

در تلفن سانترال دیجیتال سیم بندی به چه صورت انجام می شود ؟

سیم بندی در این تلفن هم مثل تلفن های هایبرید ، بوق و دیتا دارند ، تفاوت آن ها با تلفن های هایبرید ماهیت دیجیتال این داخلی های سانترال می باشد. به این دلیل انتقال دیتا و بوق برای داخلی های دیجیتال تنها روی یک زوج سیم تلفن انجام می گردد. سیم بندی داخلی دیجیتال دستگاه سانترال مانند تلفن ثابت و داخلی آنالوگ می باشد و زوج سیم آمده از دستگاه سانترال روی دو پین 2 و 3 (قرمز و سبز) پریز تلفن بسته می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =