وبلاگ - آخرین اخبار
برفک یخچال چگونه تشکیل می شود؟ راه های برطرف نمودن آن

برفک یخچال چگونه تشکیل می شود؟ راه های برطرف نمودن آن

احتمالا شما هم بارها واژه برفک یخچال را شنیده اید یا حتی برفک یخچال را از نزدیک دیده اید و می دانید زمانیکه یخچال شما برفک می زند عوارض بدی برای یخچال دارد. در این مقاله از سری مقالات آموزشی سایت سرویس کاران می خواهیم در رابطه با چگونگی تشکیل برفک در یخچال و راهکار های از بین بردن آن با شما همراهان همیشگی سرویسکاران صحبت کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

نحوه تشکیل برفک یخچال چگونه می باشد؟

در ابتدا می خواهیم کلمه برفک را برای شما توضیح دهیم. به نظر شما برفک چیست؟ اگر به صورت علمی بخواهیم توضیح دهیم می توانیم بگوییم نتیجه برخورد هوای گرم و مرطوب که حاوی بخار آب است با یک سطح سرد و یخ برفک می باشد.

در واقع ذرات آبی که به دلیل افزایش دما به بخار و گاز تبدیل شده اند در برخورد با یک سطح سرد و یخ به برفک تبدیل می شوند. زمانیکه شما درب یخچال را باز می کنید بخار آب و رطوبت موجود در هوا وارد یخچال می شود و با توجه به اینکه دمای اوپراتور زیر صفر است رطوبت و بخاری که وارد محفظه یخچال شده به سرعت به برفک تبدیل می شود.

برفک زدن یخچال

برفک زدن یخچال

مشکلاتی که برفک برای یخچال ایجاد می کند چیست؟

قبل از بیان مشکلاتی که برفک برای یخچال ایجاد می کند باید توضیح دهیم گاز مبرد چیست؟ refrigerant یا مبرد ماده ای است که حرارت مواد موجود در محیط را جذب می کند وتبخیر می شود که نتیجه آن خنک کردن فضای اطراف است. معمولا از مبردها در ساخت یخچال و کولر استفاده می کنند، در یخچال ها گاز مبرد داخل لوله های اوپراتور جریان دارد. در یخچال ها از مبرد استفاده می کنند تا حرارت مواد غذایی را جذب کند و آن را به گاز تبدیل کند. اگر سطح لوله هایی که گاز مبرد در آن ها جریان دارد از برفک پوشیده شده باشد این برفک ها مانند عایق عمل می کنند گاز مبرد به درستی نمی تواند دمای مواد موجود در یخچال را جذب کند در نتیجه دمای یخچال پایین نمی اید و مواد غذایی موجود در یخچال به اندازه کافی خنک نمی شوند که نتیجه آن پایین آمدن کارایی و بازدهی یخچال و فاسد شدن مواد غذایی می باشد.

اگر بخواهیم عوارض دیگر تشکیل برفک را برای شما توضیح دهیم می توانیم بگوییم که سرد نشدن یخچال که نتیجه تشکیل برفک می باشد سبب می شود که ترموستات عمل اتومات را انجام ندهد و کمپرسور به صورت مداوم کار می کند. در نتیجه این عمل علاوه بر اینکه ترموستات یخچال شما خراب می شود و نیاز به تعمیر یخچال دارید میزان انرژی مصرفی هم بالا می رود.

چطور برفک یخچال را از بین ببریم؟

روش از بین بردن برفک یخچال بستگی به مدل یخچال شما دارد. شما بسته به مدل یخچالتان می توانید به صورت دستی یا اتوماتیک برفک های یخچالتان را از بین ببرید

چگونه برفک یخچال را از بین ببریم

چگونه برفک یخچال را از بین ببریم

برفک زدایی (دیفراست) دستی

در روش برفک زدایی دستی شما باید دو شاخه یخچال خود را از برق بکشید و چند ساعتی منتظر بمانید تا برفک ها آب شوند و پس از اینکه برفک ها آب شدند یخچال خود را تمیز کنید. البته شما می توانید برای تسریع در روند آب شدن برفک ها از سشوار استفاده کنید. اما به این نکته توجه کنید که هرگز از چیز های تیزی مانند چاقو استفاده نکنید زیرا امکان آسیب زدن به لوله های اوپراتور وجود دارد.

برفک زدایی (دیفراست) اتوماتیک

در بعضی از یخچال ها شما نیازی ندارید تا به صورت دستی و کشیدن دو شاخه یخچال از پریز برق عمل برفک زدایی را انجام دهید. در این یخچال ها زمانیکه  شما با دکمه دیفراست را می زنید یخچال به صورت اتوماتیک خاموش می شود و برفک زدایی انجام می شود. آبی که در نتیجه برفک زدایی به وجود آمده به ظرف تبخیر که در بالای کمپرسور قرار دارد هدایت می شود و با حرارت موتور تبخیر می شود که نتیجه آن خنک شدن موتور هم می باشد.

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کردیم تا دلایل تشکیل برفک یخچال و نحوه برفک زدایی را به شما عزیزان توضیح دهیم. امیدواریم که این مقاله مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد. از اینکه با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

 تعمیر یخچال سرویسکاران

مجموعه سرویسکاران با داشتن کادری مجرب و حرفه ای آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. شما می توانید از خدمات تعمیر یخچال این مجموعه استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =